Amin NEWS

Take care of Freedom and Truth will take care of itself

Amin NEWS

Take care of Freedom and Truth will take care of itself

خبر

 قاضی مقدسی ترور شد

 

ضارب ۲۵ ساله است

گنجی آن لاین: بعد از ظهر امروز سه شنبه قاضی مسعود احمدی مقدس بعد از پایان کار خود و هنگام ترک محل کارش نبش خیابان دوازدهم احمد قصیر، مورد اصابت گلوله دو نفر موتور سوار که پیش از آن در محل وقوع قتل کمین کرده بودند قرار گرفت و ضاربان پس از کشتن وی به سرعت متواری شدند. 
به گزارش خبرگزاری فارس، قاضی احمدی مقدس در حال رانندگی و تردد از خیابان شهید احمد قصیر بود که به ضرب گلوله توسط ضاربان ناشناس ترور و به شهادت رسید.
بر اساس این گزارش خیابان احمد قصیر و خیابانهای منتهی به این خیابان مسدود بوده و مامورین نیروی انتظامی منطقه را محاصره کرده و در حال کنترل اوضاع هستند.
در حال حاضر جسد قاضی مقدس در داخل اتومبیل افتاده و قاضی ویژه در حال بررسی صحنه جرم است.
قاضی مقدس قاضی شعبه سه دادگاه انقلاب بوده و بارها به عنوان قاضی نمونه کشوری برگزیده شده بود.
قاضی احمدی مقدس پروندهای مختلف مهمی بالاخص پرونده برلین و اکبر گنجی را مورد رسیدگی قرار داده و بعد از تشکیل دادسرا به عنوان معاون دادستان به سمت سرپرست مجتمع قضائی ارشاد منصوب شد.

در پی ترور سرپرست مجتمع قضایی ارشاد و قاضی رسیدگی کننده به پرونده گنجی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: در حال بررسی این ترور هستیم و در آینده‌ای ‌نزدیک در این خصوص اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سردار مرتضی طلایی دقایقی پیش در گفت و گو با خبرگزاری فارس افزود: هم اکنون در حال بررسی موضوع هستیم و اطلاع رسانی در این خصوص در آینده نزدیک انجام می شود.
قاضی مقدس معاون دادستان تهران در مجتمع قضائی ارشاد بود که عصر امروز در حالی که از خیابان احمد قصیر عبور می‌کرد توسط دو نفر موتور سوار ترور شد. 

همچنین سخنگوی قوه قضاییه در باره این ترور گفته است: منتظریم ببینیم چه کسی مسوولیت ترور قاضی مقدس را برعهده می‌‏گیرد تا برخورد قانونی با وی آغاز شود

 شایان به ذکر است بر اساس اخباری که در سال های پیش منتشر شده بود، قاضی مسعود احمدی مقدس، معاون سعید مرتضوی و قاضی پرونده اکبر گنجی، در سال 76 به واسطه‌ی بازداشت گنجی از سوی دادسرای انتظامی قضات متخلف شناخته شده ولی دو سال بعد زمانی که گنجی در سال 79 بازداشت می شود، دادگاه انتظامی قضات حکم به برائت وی داده بود و او مجددا بعنوان قاضی دادگاه وی منصوب می گردد. احمدی مقدس همچنین بعنوان رییس شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب اسلامی، قاضی پرونده علی افشاری نیز بوده است.

سایت بازتاب نیز نوشته است قاضی مقدس، به تعدادی از پرونده‌های جنجالی مانند پرونده کنفرانس برلین که اکبر گنجی، از جمله متهمان آن بود، رسیدگی کرده بود. وی پیش از عهده‌دار شدن ریاست مجتمع قضایی ارشاد که به پرونده‌های منکراتی می‌پردازد، قاضی دادگاه انقلاب بوده و به تعدادی از پرونده‌های امنیتی رسیدگی کرده بود.

گنجی در سال 79 در شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقدس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در کنفرانس برلین و نگهداری اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده‌ی نظام به 10 سال حبس و 5 سال تبعید به بشاگرد محکوم شد که این حکم در مرحله‌ی تجدیدنظر توسط شعبه‌ی 27 این دادگاه به ریاست قاضی علی ‌بخشی به شش ماه حبس کاهش یافت که با اعتراض رییس کل دادگستری تهران، پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد و شعبه‌ی 31 دیوان عالی کشور دستور رسیدگی مجدد آن را صادر کرد که بعد از بررسی این پرونده در شعبه‌ی یک دادگاه تجدیدنظر که دو قاضی، ریاست آن را بر عهده داشتند به 6 سال حبس کاهش پیدا کرد.

درحال حاضر گنجی با گذراندن بیش از پنج سال و اندی از دوران محکومیتش، ماه‌های پایانی حکم صادر شده را سپری می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد