Amin NEWS

Take care of Freedom and Truth will take care of itself

Amin NEWS

Take care of Freedom and Truth will take care of itself

مسخ واژه (سخنانی از دکتر شریعتی)

 

همه چیز را مسخ کرده اند. ظاهرش را نگه داشته اند و معنی و روح و جهتش را عوض کرده اند،در جهت حفظ مصالح و منافع طبقاتی و سیاسی و اقتصادی خودشان تغییر داده اند .

اصطلاحات مذهبی را که هر کدام ظرفی هستند که یک فکر و یک عقیده را در خود دارند، از محتوا خالی کرده اند، پوک و پوچ و بی مغز و بی روح ساخته اند! و کاش خالی و بی مغز میکردند نه بجای آن از مواد تخدیر کننده ی خرافی و ضد اسلامی و ضد شیعی پر می کردند.

توحید را ، قران را ، نیایش را، حج را ، عدالت را، امامت را، ولایت را، علی را، حسین را،تشیع را ،معاد را، شفاعت را، قضا و قدر را، توسل را،انتظار موعود را،... . همه را به صورت الفاضی در آورده اند مبهم،خالی و یا مسخ شده و تخدیر کننده و حتی درست ضد آنچه معنی دارد و درست در عکس جهتی که نشان می دهد.

 

و توبرادر من،خواهر من،همکار من،هم طبقه من،نویسنده ی روشنفکر،دانشمند،مترجم،سوسیالیست،هنرمند،آزادیخواه،جامعه گرا، مترقی ، دوستدار عدالت و آرزومند رهایی و رستگاری بشر! آنچه تو از این اصطلاحات میفهمی،آنچه بنام دین اسلام و تشیع میشناسی و می بینی، همان اوراد و الفاظ و مفاهیم تخدیری و تحریفی رایج است.همان تصویری است که دست های غرض دشمن و جهل دوست از این مکتب در ذهن پدرت،مادرت و محیطت نقش کرده اند.

 

اسلام این نیست،تشیع این نیست، خدا و پیغمبر و معاد و امامت و عدالت وحج و... آن نیست که تو می بینی و آن نیست که تو می گویی و نفی می کنی . تو حق داری که نفی کنی ، اما سخن من این است که آنچه را نفی میکنی حق نیست!

 

                                                     سخنانی از دکتر علی شریعتی