Amin NEWS

Take care of Freedom and Truth will take care of itself

Amin NEWS

Take care of Freedom and Truth will take care of itself

سیاسی

اکبر گنجی: "آقای خامنه ای باید برود"

اکبر گنجی، روزنامه نگار زندانی که هم اکنون در اعتصاب غذا به سر می برد، خواستار برکناری آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، از قدرت شده است.

آقای گنجی در نامه ای به آیت الله حسینعلی منتظری، از روحانیون بلند پایه ناراضی در ایران، که در روز جمعه (31/4/84) نوشته شده، گفته است که مشکل ایران با زوال اندیشه ولایت فقیه و رفتن مصداقش حل خواهد شد.

این نامه در چند سایت اینترنتی منتشر شده و خانم معصومه شفیعی، همسر آقای گنجی، در گفتگویی با بی بی سی صحت آن را تایید کرده است.

این اولین بار است که یک چهره معروف سیاسی در داخل کشور چنین صریح خواستار برکناری آیت الله خامنه ای از قدرت شده است.

اکبر گنجی ضمن اشاره به اینکه در سیاست دموکراتیک باید با شفافیت صحبت کرد، تاکید می کند همانطور که آیت الله خمینی می گفت "شاه باید برود"، اینک هم با صراحت و روشنی تمام باید گفت که "آقای خامنه ای با ید برود".

او در گذشته نیز انتقاداتی را در باره روش حکومت آیت الله خامنه ای مطرح کرده بود ولی هیچگاه علنا خواستار عزل او از قدرت نشده بود.

آقای گنجی در نامه خود که خطاب به آیت الله منتظری نوشته شده، از آیت الله خامنه ای به عنوان "حاکم خودکامه" نام می برد و تاکید می کند که نظام ولایت فقیه در ایران عملا به یک نظام سلطنتی تبدیل شده و اصلی ترین مساله سیاسی ایران را همین به گفته او نظام سلطانی می داند.

آقای گنجی یاد آور می شود که آیت الله منتظری سعی کرده که ولایت فقیه را به "نظارت فقیه" تقلیل دهد تا شاید گره از کار فروبسته جمهوری اسلامی بگشاید.

ولی او تاکید می کند که ولایت فقیه در عمل به گفته او چهره غیر انسانی خود را عیان ساخته و از این رو تنها راه برون رفت از مشکلات را زوال اندیشه ولایت فقیه و رفتن مصداق آن می بیند.

آقای گنجی، که با اعتصاب غذای خود نظر جهانیان را هرچه بیشتر به وضعیت خود و موضوع حقوق بشر در جمهوری اسلامی جلب کرده، می گوید نافرمانی مدنی مهمترین تاکتیک برای گذار از به گفته او سلطانیسم به دمو کراسی است.

آقای گنجی در مورد خواسته خود مبنی بر برکناری آیت الله خامنه ای از قدرت به اندیشه های آیت الله خمینی، بنیان گذار جمهوری اسلامی، استناد می کند.

او می گوید که آقای خمینی اعتقاد داشت که افراد ملت حق دارند که زمامدار خود را استیضاح کنند و اگر او جواب قانع کننده ندهد خود به خود از مقام زمامداری عزل است.

آقای گنجی در ادامه می افزاید که آقای خامنه ای نه تنها به پرسش ها پاسخ نگفته بلکه پرسش کنندگان را به شدت سرکوب کرده است.

اکبر گنجی در پایان نامه خود می نویسد که به دلیل ابراز چنین عقایدی بیش از دو هزار روز را در دوره رهبری آقای خامنه ای در حبس گذرانده است.

او هشدار می دهد که عده ای در صدد از بین بردن او هستند و تاکید می کند که اگر او بمیرد قاتل او آقای خامنه ای است.

در سال های اخیر انتقادات علنی از روش حکومت آیت الله خامنه ای و ارسال نامه های سرگشاده به او افزایش یافته است. ولی طرفداران رهبر جمهوری اسلامی او را نمونه یک حاکم عادل در یک کشور اسلامی می دانند و مخالفان او را سرسپردگان دشمنان خارجی می بینند.

اکبر گنجی، که هم اکنون به عنوان سرشناسترین زندانی سیاسی ایران در جهان شناخته شده، جایگاه خود را به عنوان پرسرو صدا ترین مخالف آیت الله خامنه ای در داخل کشور هر چه بیشتر تثبیت می کند.


نظرات 1 + ارسال نظر
کاوه پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 10:25 ق.ظ http://nwe.blogsky.com

به ما هم سر بزن http://nwe.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد